IDRETTSLAGET

Hva er VIL?

VIL er drevet av og for kadettene og har som mål å gi kadettene et bredt aktivitetstilbud, som til en hver tid skal reflektere de interesser og det initiativ som ligger i kadettmassen. Idretten er en ypperlig arena for å bli kjent med andre studenter, blant annet gjennom de prestisjefylte konkurransene NAKA og NOCA.

UNDERGRUPPER

Alle treningstider, oppmenn og Facebook-grupper samlet på ett sted.

STATUTTER

Gjennom Valkyrien kan du få støtte til en rekke idrettsarrangementer. (Statuttordningen er under revidering)

UNDERGRUPPER

Valkyrien Idrettslags aktivitetstilbud reflekterer til enhver tid de interesser og det initiativ som ligger i kadettmassen. Er det en idrett du mener mangler? Ikke nøl med å komme med innspill og forslag!

VILMenn

Paal Sandnes
Med gode idrettsutøvere kommer man langt, men med en vill heiagjeng kommer man enda lengre! Uten tvil den viktigste undergruppen til VIL.

VIL Svømming

Haakon Nerland
"Jeg burde egentlig blitt bedre på å svømme...", en setning man hører ofte i gangene. Med VIL Svømming er det ingen unnskyldning lengre, hiv deg med på trening!

VIL Fotball Herrer

Runar Vik
VIL Fotball har lag for både kvinner og menn, erfarne og ikke så erfarne spillere. Et tilbud for alle, så vi ses på trening!

VIL Fotball Kvinner

Hedda Hellgren

VIL Rifle

Brage Framnes
VIL Rifle blir mer og mer viktig når NAKA nærer seg, her er det bare å samle seg for å få trent på treffsikkerheten.

VIL Dykke

Odin Stokke
VIL Dykke holder dykkekurs både for nybegynner og viderekommende. Med havet rett ved skolen, blir det enkelt å få brukt utstyret sitt.

VIL Pistol

Theodor Eriksson
Som NAKA-idrett er VIL Pistol en viktig idrett. Det er ingen faste økter i uken, så her gjelder det å samle seg for å bli en treffsikker gjeng.

VIL Atlet

Mathea Sunde
VIL Atlet holder fast økt i uken med utholdende styrke, og kan love at du får en god økt med masse trøkk!

VIL Løping

Sander Marken
VIL Løping er gruppen for de som ønsker å øke utholdenheten sin, bli bedre til å løpe eller rett og slett trenger et push for å komme seg ut.

SKSK Seilforening

Øyvind Inka Midthassel
Selvfølgelig skal sjøkadetter på vannet! Bli med i SKSK Seilforening enten du allerede kan eller ønsker å lære å seile.

VIL Håndball

Petter Wandas
VIL Håndball er et lavterskel tilbud for både de som kan håndball og for de som ønsker å lære.

VIL Vertikal

Sondre Østensen
Klatre, buldre og sosialt samvær? Vi sier ja takk til alt og anbefaler deg å bli med VIL Vertikal enten det er inne eller ute!

VIL Sykling

Theodor Eriksson
Lyst til å sykle Bergen - Voss, eller bare trille en tur? Da kan det være en ide å melde seg inn i VIL Sykling!

SKKR

Ada Ytterdal
Sjøkrigsskolens Kvinnelige Roklubb tar imot alle kvinnelige kadetter med åpne armer enten de vil det eller ikke. Bli med på en økt på vannet, og kjenn mestring i det balansen kommer seg!

RNNA BC

Erik Aasen
The Royal Norwegian Naval Academy Boat Club er herrenes roklubb og holder opptak hvert halvår. Her gjelder det å ro 2000m under 07:20.

VIL Sjakk

Jonas Larsen
Bli med å tren hjernen med litt sjakk!
SJØKRIGSSKOLEN SEILFORENING

TEAM SKSK

Seilforeningen er for alle som vil ha glede av seiling, uavhengig av forkunnskaper. Vi eier 11 Ynglinger og to X-99er, og samarbeider med Askøy Seilforening. Foreningen deltar på studentmesterskap til internasjonale kadettregattaer.
SJØKRIGSSKOLEN ROLAG

RNNA BC / SKKR

RNNA BC og SKKR er Sjøkrigsskolens rolag. Vi driver med trening helårs hvor vi har utesesong fra mars til september. Grunnlaget legger vi innendørs fra september til mars hvor vi har fokus på å legge til rette for å øke ro-teknikk og ro-form. Hos oss kan du kombinere trening, regatta og sosiale sammenkomster.

STATUTTER

Formålet med støtten er å oppfordre kadetter til å delta på idrettslige aktiviteter utenfor Sjøkrigsskolen. Støtten skal fremme en aktiv livsstil gjennom å oppfordre kadetter til å delta på ulike idrettsarrangement og tilsvarende utenom skoletiden. Videre er tanken at kadetters deltagelse på ulike arrangementer er ønskelig for å promotere Sjøkrigsskolen og Valkyrien idrettslag.
Statuttordningen er under revidering
Last ned statuttene... . (Klikk her)Last ned søknadsskjema

OPPMENN

Alle undergrupper i idrettslaget har en oppmann. Dette er en ansvarlig kadett for idretten, hvilket innebærer å avholde årsmøte, organisere treninger og konkurranse, samt delta på møter med leder og nestleder for VIL.
Alle kan være oppmenn. De velges tradisjonelt på årsmøte for ett år av gangen. Noen undergrupper har ikke oppmenn, da er det fritt frem for å blåse liv i gruppen igjen.
Ta kontakt med VIL